cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kota bandar lampung,
Lampung
INDONESIA
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Published by Universitas Lampung
ISSN : 23021373     EISSN : -     DOI : -
Core Subject : Education,
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) adalah jurnal yang dikkhususkan untuk menampung tulisan hasil penelitian dosen dan mahasiswa program studi Pendidikan Ekonomi. Awal peneribtan JEE pada Juni 2012. JEE mengeluarkan 4 kali terbitan setiap tahunnya.
Arjuna Subject : -
Articles 10 Documents
Search results for , issue "Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)" : 10 Documents clear
PERBANDINGAN MODEL PEMBELAJARAN SCAFFOLDING DAN JIGSAW DENGAN MEMPERHATIKAN AQ TERHADAP HASIL BELAJAR Wahyu Listiana; Edy Purnomo; Tedi Rusman
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This study was conducted to compare the effectiveness of the learning scaffolding and jigsaw models, and to investigate the role of intelligence adversity of tenth grade students of SMA Negeri 1 Sumberejo in determining achievement.The method used in this study is an experimental method to comparative approach.The problem in this study is whether there is a difference between learning models scaffolding and jigsaw with AQ regarding to the results of the economic study.Based on the analysis of the research results it obtained,(1)there is a difference between scaffolding achievement and jigsaw learning model,(2)scaffolding learning model is higher than jigsaw viewed from a high AQ,(3)learning in scaffolding model higher than jigsaw model seen from the low AQ,(4)there is interaction between the model of learning with AQ on students achievement.Penelitian ini dilakukan untuk membandingkan keefektivitasan antaramodel pembelajaran scaffolding dan jigsaw,serta untuk mengetahui peran kecerdasan adversitas yang dimiliki siswa kelas X SMA Negeri 1 Sumberejo dalam menentukan hasil belajarnya.Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode eksperimen dengan pendekatan komparatif. Permasalahan dalam penelitian ini adalah apakah ada perbedaan antara model pembelajaran scaffolding dan jigsawdengan memperhatikan AQ terhadap hasil belajar ekonomi.Berdasarkan analisis diperoleh hasil penelitian,(1)ada perbedaan hasil belajar antara model pembelajaran scaffolding dan jigsaw,(2)model pembelajaran scaffolding lebih tinggi daripada jigsaw dilihat dari AQ tinggi,(3)model pembelajaran scaffolding lebih tinggi daripada jigsaw dilihat dari AQ rendah,(4)ada interaksi antara model pembelajaran dengan AQ terhadap hasil belajar siswa.Kata kunci: AQ,hasil,jigsaw,model,scaffolding.
PENGARUH PERSEPSI SISWA TENTANG KETERAMPILAN MENGAJAR GURU DAN AKTIVITAS TERHADAP HASIL BELAJAR Eka Wahyu Ningtias; Yon Rizal; Darwin Bangun
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

The purpose of this research is to know whether there is influence in students’ perception about teachers’ teaching skills and student learning activities on students’ achievement of IPS Terpadu in the 8th grade of SMPN 1 Bumi Agung Lampung Timur 2013/2014. This research based on descriptive verification with an ex post facto and surveys which are 128 students are taken by Cochran formula and 96 students are taken by simple random sampling technique. To test the first and second hypotheses the writer uses simple linear regression and for the third hypotheses the writer uses multiple linear regression. The analysis showed that: (1) There is influence of students’ perception of teachers’ teaching skills on achievement of IPS Terpadu; (2) there is influence of student learning activities on achievement of IPS Terpadu; (3) There is influence in students’ perception about teachers’ teaching skills and student learning activities on achievement of IPS Terpadu.Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada pengaruh persepsi siswa tentang keterampilan mengajar guru dan aktivitas belajar siswa terhadap hasil belajar IPS Terpadu siswa kelas VIII SMPN 1 Bumi Agung Lampung Timur tahun pelajaran 2013/2014. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif verifikatif dengan pendekatan ex post facto dan survey. Populasi penelitian ini berjumlah 128 siswa dengan jumlah sampel berdasarkan rumus Cochran sebanyak 96 siswa yang diambil dengan teknik simple random sampling. Untuk menguji hipotesis 1 dan 2 menggunakan regresi linier sederhana dan hipotesis 3 dengan menggunakan regresi linier multiple. Hasil analisis menunjukkan bahwa: (1) Ada pengaruh persepsi siswa tentang keterampilan mengajar guru terhadap hasil belajar IPS Terpadu; (2) Ada pengaruh aktivitas belajar siswa terhadap hasil belajar IPS Terpadu; (3) Ada pengaruh persepsi siswa tentang keterampilan mengajar guru dan aktivitas belajar siswa terhadap hasil belajar IPS Terpadu.Kata kunci: aktivitas, hasil, persepsi siswa
PERBEDAAN MORALITAS SISWA DENGAN MODEL PORTOFOLIO DAN CTL Asnur Vevy; Eddy Purnomo; Yon Rizal
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

The method which used in this research is comparative study with experimental approaches. Hypotheses of test using anava and the t-test two independent samples.Based on the analysis of data it obtained the following research findings, 1) there is a difference of student morality in learning of IPS between students who are using portofolio and CTL. 2) there are difference of morality in the learning of IPS between students who have intrapersonal with interpersonal intelligence. 3) There is no interaction between learning model with intelligence 4) students morality in learning of IPS which is using portofolio is higher than CTL on students who have intrapersonal intelligence. 5) students morality in learning of IPS which is using portofolio is higher than CTL on students who have interpersonal intelligence 6)students morality in learning of IPS which have the intrapersonal intelligence is lower than the interpersonal intelligence in portofolio. 7) students morality in learning of IPS which have the intrapersonal is lower than the interpersonal by using CTL.Metode dalam penelitian ini studi banding dengan pendekatan eksperimen. Tes Hipotesis menggunakan anava dan t-test dua sampel independen. Berdasarkan analisis data diperoleh 1) Terdapat perbedaan moralitas siswa dalam pembelajaran IPS menggunakan portofolio dan CTL. 2) Terdapat perbedaan moralitas dalam pembelajaran IPS yang berkecerdasan intrapersonal dan interpersonal. 3) Tidak ada interaksi model pembelajaran dengan kecerdasan. 4) Moralitas siswa dalam pembelajaran IPS dengan portofolio lebih tinggi dibandingkan CTL pada siswa berkecerdasan intrapersonal. 5) Moralitas siswa dalam pembelajaran IPS menggunakan portofolio lebih tinggi dibandingkan CTL pada siswa berkecerdasan interpersonal. 6) Moralitas siswa dalam pembelajaran IPS yang berkecerdasan intrapersonal lebih rendah dibandingkan interpersonal menggunakan portofolio. 7) Moralitas siswa dalam pembelajaran IPS yang berkecerdasan intrapersonal lebih rendah dibandingkan interpersonal menggunakan CTL.Kata kunci: ctl, intrapersonal, interpersonal, moralitas, portofolio
KOMPARATIF HASIL BELAJAR MODEL ENE DAN TS DENGAN MEMPERHATIKAN AQ SISWA Dwi Wulan Dini; Raden Gunawan Sudarmanto; Tedi Rusman
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

The method used in this study is a comparative study with the experimental approach. Hypothesis test is using two variants of path analysis and t-test for two independent samples. Based on the analysis of the data it obtained: 1) there are significant differences in the learning results of economics lesson that students use a model learning ENE and TS. 2) there are interactions between the learning model with adversity intelligence students on economic subjects. 3) there is no difference between the learning results of the economic study the lesson that students use a model learning ENE and TS to adversity high level of intelligence. 4) there is a difference between the learning results of the economic study the lesson that students use a model learning ENE and TS for the level of intelligence of the adversity medium. 5) there is a difference between the economic study results of students who are learning the lesson that uses the model ENE and TS adversity low intelligence level.Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah studi banding dengan pendekatan eksperimen. Tes hipotesis menggunakan analisis varian dua jalan dan t-test dua sample independen. Berdasarkan analisis data diperoleh: 1) Ada perbedaan signifikan hasil belajar ekonomi siswa yang pembelajarannya menggunakan model ENE danTS. 2) Ada interaksi antara model pembelajaran dengan kecerdasan adversitassiswa pada mata pelajaran ekonomi. 3) Tidakada perbedaanhasil belajar ekonomi antara siswa yang pembelajarannya menggunakan model ENE danTSuntuk tingkat kecerdasan adversitas tinggi.4) Ada perbedaan hasil belajar ekonomi antara siswa yangpembelajarannya menggunakan model ENE danTSuntuk tingkat kecerdasan adversitas sedang. 5) ada perbedaan hasil belajar ekonomi antara siswa yang pembelajarannya menggunakan model ENE danTSpada tingkat kecerdasan adversitas rendah.Kata kunci: aq, ene, hasil belajar, ts.
PENGARUH PERSEPSI TENTANG METODE MENGAJAR, DISIPLIN BELAJAR, MOTIVASI BERPRESTASI TERHADAP HASIL BELAJAR Kiki Zesica Devi; I Komang Winatha; Yon Rizal
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This research was aimed at finding the influence of student’s perception about teacher’s teaching method, learning dicipline, and high achievement motivation towards the result of IPS Terpadu education. The method of this research used verificative descriptive method by using ex post facto and survey approach. The population of this study consists of 91 students. Based on the data analysis of the research result that showed: (1) there was an influence of students’s perception about teacher’s teaching method towards the result of IPS Terpadu education. (2) there was an influence of learning dicipline towards the result of IPS Terpadu education. (3) there was an influence of high achivement motivation towards the result of IPS Terpadu education. (4) there was an influence of student’s perception about the influence of student’s perception about teacher’s teaching method, learning dicipline and high achievement motivation towards the result of IPS Terpadu education.Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh persepsi siswa tentang metode mengajar guru, disiplin belajar dan motivasi berprestasi terhdap hasil belajar IPS Terpadu. Metode dalam penelitian ini adalah metode deskriptif verifikatif dengan pendekatan ex post facto dan survey. Populasi dalam penelitian ini berjumlah 91 siswa. Berdasarkan analisis data diperoleh hasil penelitian yang menunjukkan bahwa: (1) ada pengaruh persepsi siswa tentang metode mengajar guru terhadap hasil belajar IPS Terpadu. (2) ada pengaruh disiplin belajar terhadap hasil belajar. (3) ada pengaruh motivasi berprestasi terhadap hasil belajar IPS Terpadu. (4) ada pengaruh persepsi siswa tentang metode mengajar guru, disiplin belajar dan motivasi berprestasi terhadap hasil belajar IPS Terpadu.Kata kunci : disiplin, hasil belajar, motivasi, persepsi.
PERBANDINGAN HASIL BELAJAR SISWA MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN NHT, TSTS, DAN MIND MAPPING Rizka Aminy; Eddy Purnomo; Yon Rizal
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This is quasi eksperimental research that aims to know the difference of  learning strategy NHT, TSTS and Mind Mapping to student’s evaluation values. Population in this research was eigthth grade student in Junior High School Muhammadiyah 1 Metro in academic year 2013/2014. The sample were VIIIB, VIIID, and VIIIE class choosen by using cluster random sampling technique. This research uses post test only control group design. Hypoteses of test using one way anova formula and t-test dunnet. Based on the analysis of data obtained the following research finding, 1) there is a difference of  student’s evaluation value using cooperative learning NHT, TSTS and Mind Mapping strategy, 2) the student’s evaluation values by NHT strategy is higher than TSTS 3) evaluation values by NHT strategy is higher than Mind Mapping strategy, 4) evaluation values by TSTS strategy is higher than Mind Mapping strategy.Penelitian ini merupakan penelitian eksperimen semu yang bertujuan untuk mengetahui efektivitas model pembelajaran kooperatif tipe NHT, TSTS, dan Mind Mapping terhadap hasil belajar. Populasi penelitian ini seluruh siswa kelas VIII SMP Muhammadiyah 1 Metro Tahun Pelajaran 2013/2014 dengan sampel siswa kelas VIIIB, VIIID, dan VIIIE yang ditentukan dengan teknik cluster random sampling. Penelitian ini menggunakan post test only control group design. Pengujian hipotesis menggunakan rumus anava satu jalur dan uji t-dunnet. Berdasarkan hasil analisis data diperoleh temuan penelitian sebagai berikut, 1) ada perbedaan hasil belajar siswa yang diberi model pembelajaran kooperatif tipe NHT, TSTS dan Mind Mapping, 2) hasil belajar siswa yang pembelajarannya menggunakan model kooperatif tipe NHT lebih tinggi dibandingkan tipe TSTS, 3) hasil belajar siswa yang pembelajaran menggunakan model kooperatif tipe NHT lebih tinggi dibandingkan tipe Mind Mapping, 4) hasil belajar siswa yang pembelajarannya menggunakan model kooperatif tipe TSTS lebih tinggi dibandingkan tipe Mind Mapping.Kata kunci: hasil belajar, mind mapping, NHT, TSTS
PERBANDINGAN HASIL BELAJAR MELALUI NHT DAN MM DENGAN MEMPERHATIKAN AQ SISWA Fitri Ahadiyah; Tedi Rusman; Darwin Bangun
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

TThis study aims to find out: 1)difference of learning results by using NHT, MM. 2) interaction between the learning model and adversity intelligence of the results of the study. 3)differences between learning outcomes model of learning in students with high adversity intelligence. 4)difference of learning outcomes between the learning model on students with adversity intelligence. 5)differences of learning outcomes between the learning model in students with low adversity intelligence. Experimental methods of comparative approaches. Data collecting tests are used and 61 questionnaires. Research results: 1)there are differences in the results of learning to use NHT and MM. 2)there are interactions between the learning model with adversity intelligence against the results of the study. 3)there is no difference between learning model results in students with high adversity intelligence. 4)there is a difference between learning model results in students with intelligence being adversity. 5)there is a difference between learning model results in students with lower adversity intelligence.Penelitian ini bertujuan mengetahui: 1)perbedaan hasil belajar menggunakan NHT, MM. 2) interaksi antara model pembelajaran dan kecerdasan adversitas terhadap hasil belajar. 3)perbedaan hasil belajar antar model pembelajaran pada siswa dengan kecerdasaan adversitas tinggi. 4)perbedaan hasil belajar antar model pembelajaran pada siswa dengan kecerdasaan adversitas sedang. 5)perbedaan hasil belajar antar model pembelajaran pada siswa dengan kecerdasaan adversitas rendah. Metode eksperimen pendekatan komparatif. Pengumpul data tes dan angket 61 siswa. Hasil penelitian: 1)ada perbedaan hasil belajar menggunakan NHT dan MM. 2) ada interaksi antara model pembelajaran dengan kecerdasan adversitas terhadap hasil belajar. 3)tidak ada perbedaan hasil belajar antar model pada siswa dengan kecerdasan adversitas tinggi. 4)ada perbedaan hasil belajar antar model pada siswa dengan kecerdasan adversitas sedang. 5)ada perbedaan hasil belajar antar model pada siswa dengan kecerdasan adversitas rendah.Kata kunci: aq, hasil belajar, mm, nht.
HUBUNGAN LOC DAN MOTIVASI BERPRESTASI DENGAN SELF EFFICACY DAN MINAT BERWIRAUSAHA Wulan Oktabriyantina; Raden Gunawan Sudarmanto; Pujiati Pujiati
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

The purpose of this research is to know the correlations between Locus Of Control (LOC) and achievement motivation with self efficacy and students’ interest in entrepreneurship economics education. The population in this study were students of economic education class of 2010,2011,2012 and 2013 with the total were 357 students while the sample of 148 students were determined using Cochran formula and multistage cluster sampling techniques. The method used was descriptive associative method with an ex post facto approach and survey. The hypothesis was tested using linear regression with path analysis. The results showed that: (1)There is a correlation between locus of control and interest in entrepreneurship; (2)There is a correlation between achievement motivation and interest in entrepreneurship; (3)There is no correlation between achievement motivation and locus of control; (4)There is a correlation between locus of control and self efficacy; (5)There is a correlation between achievement motivation and self efficacy;(6)There is a correlation between self efficacy and interest in entrepreneurship.Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara Locus Of Control (LOC) dan motivasi berprestasi dengan self efficacy dan minat berwirausaha mahasiswa Pendidikan Ekonomi. Populasi dalam penelitian ini adalah mahasiswa Pendidikan Ekonomi angkatan 2010,2011,2012 dan 2013 yang berjumlah 357 dengan sampel 148 mahasiswa yang ditentukan menggunakan rumus Cochran dan teknik multistage cluster sampling. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif asosiatif dengan pendekatan ex post facto dan survey. Pengujian hipotesis menggunakan uji regresi linear dengan analisis jalur. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: (1)Terdapat hubungan antara locus of control dengan minat berwirausaha; (2)Terdapat hubungan antara motivasi berprestasi dengan minat berwirausaha; (3)Tidak terdapat hubungan antara locus of control dengan motivasi berprestasi; (4)Terdapat hubungan antara locus of control dengan self efficacy; (5)Terdapat hubungan antara motivasi berprestasi dengan self efficacy; (6)Terdapat hubungan antara self efficacy dengan minat berwirausaha.Kata kunci : LOC, minat, motivasi, self efficacy
HUBUNGAN METODE MENGAJAR GURU DAN LINGKUNGAN BELAJAR DI SEKOLAH DENGAN HASIL BELAJAR Mela Marzuki; Erlina Rupaidah; Nurdin Nurdin
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This study aim to determine the relationship of teaching methods of teachers and learning environment at school on students achievement of economics in class XI IPS of SMAN 1 Natar academic year 2012/2013. The method used descriptive associative with an ex post facto approach and surveys. Sampling is a probability sampling using the formula of T. Yamane. In order to test hypothesis, it uses product moment correlation and multiple. Based on the analysis of the data, it obtained: (1) There is a relationship between teaching methods of teachers and students achievement; (2) There is a relationship between learning environment in school and students achievement; (3) There is a relationship between teaching methods of teachers and learning environment in school on students achievement of economics on students achievement.Penelitian bertujuan mengetahui hubungan metode mengajar guru dan lingkungan belajar di sekolah dengan hasil belajar ekonomi siswa kelas XI IPS SMAN 1 Natar Tahun Pelajaran 2012/2013. Metode penelitian menggunakan deskriptif asosiatif dengan pendekatan ex post facto dan survei. Teknik sampling probability sampling menggunakan rumus T. Yamane. Untuk menguji hipotesis, menggunakan korelasi product moment dan multiple. Berdasarkan analisis data diperoleh: (1) Ada hubungan metode mengajar guru dengan hasil belajar; (2) Ada hubungan lingkungan belajar di sekolah dengan hasil belajar; (3) Ada hubungan metode mengajar guru dan lingkungan belajar di sekolah dengan hasil belajar.Kata kunci: hasil belajar, lingkungan belajar , metode mengajar.
PERBANDINGAN HASIL BELAJAR KOOPERATIF TIPE TGT DENGAN NHT TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA Ayu Wulan Sari; Raden Gunawan Sudarmanto; Nurdin nurdin
JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis)
Publisher : FKIP Unila

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This study have a purpose to know: 1) difference result of study IPS through cooperative learning Scaffolding (Team Games Tournament) with NHT (Number Head Together). 2) effectivity result of study IPS which using cooperative learning TGT more higher than NHT. This study used an experimental method with a comparative approach. Data collecting tool is in the form of a multiple choice test of 25 questions for 72 students. The results showed: a) there are differences in the results of IPS Terpadu learning through cooperative learning TGT (Team Games Tournament) model with NHT (Number Head Together). This is indicated by the obtained Sig. of 7,152 1,997. b) effectivity learning outcomes using cooperative learning type TGT (Team Games Tournament) more higher than NHT (Number Head Together). It is showes premises 17,69 7,87.Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: 1) perbedaan hasil belajar IPS Terpadu melalui model pembelajaran kooperatif tipe TGT (Team Games Tournament) dengan NHT (Number Head Together). 2) efektivitas hasil belajar IPS Terpadu yang menggunakan model pembelajaran kooperatif tipe TGT (Team Games Tournament) lebih tinggi dibandingkan NHT (Number Head Together). Penelitian ini menggunakan metode eksperimen dengan pendekatan komparatif. Alat pengumpul data berupa tes pilihan ganda sebanyak 25 soal kepada 72 siswa. Hasil penelitian menunjukkan; a) ada perbedaan hasil belajar IPS Terpadu melalui model pembelajaran kooperatif tipe TGT dengan NHT. Hal ini ditunjukkan dengan diperoleh Sig. sebesar 7,152 1,997. b) efektivitas hasil belajar IPS Terpadu yang menggunakan model pembelajaran kooperatif tipe TGT dengan NHT. Hal ini ditunjukkan dengan 17,69 7,87.Kata kunci : hasil belajar, TGT, NHT.

Page 1 of 1 | Total Record : 10


Filter by Year

2014 2014


Filter By Issues
All Issue Vol 9, No 2 (2022): JEE (Jurnal Ekonomi Ekobis) Vol 9, No 1 (2022): JEE (Jurnal Ekonomi Ekobis) Vol 8, No 2 (2021): Jurnal Edukasi Ekobis (JEE) Vol 8, No 1 (2021): Jurnal Edukasi Ekobis (JEE) Vol 8, No 1 (2020): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 7, No 5 (2019): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 7, No 4 (2019): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 7, No 3 (2019): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 7, No 2 (2019): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 7, No 1 (2019): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 9 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 8 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 7 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 6 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 5 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 4 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 3 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 2 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 6, No 1 (2018): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 9 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 8 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 7 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 6 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 5 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 4 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 3 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 2 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 5, No 1 (2017): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 8 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 7 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 6 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 5 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 4 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 3 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 2 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 4, No 1 (2016): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 10 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 9 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 8 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 7 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 6 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 5 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 4 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 3 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 2 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 3, No 1 (2015): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 8 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 7 (2014): JEE (Junal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 6 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 5 (2014): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 4 (2014): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 3 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 2 (2014): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 2, No 1 (2014): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 8 (2013): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 7 (2013): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 6 (2013): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 5 (2013): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 4 (2013): JEE (jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 3 (2013): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 2 (2013): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) Vol 1, No 1 (2013): JEE (Jurnal Edukasi Ekobis) More Issue